Nostalgi

Det är inget ovanligt för mig att vakna med musik. Det händer ofta att jag vaknar med en text som jag börjar sjunga på. Fast enligt min kantor ska man inte sjunga före frukost för det betyder otur.

I dag vaknade jag med en gammal hit, helt otroligt hur texter kan fastna som de gör i våra minnen!

Och nu när jag har ätit frukost kan jag sjunga på bäst jag vill utan att jag behöver vara rädd för att få otur. Men det mest frustrerande i det här är att jag kom ihåg text och melodi men inte artisten! 😦

Min yngste son brukar kunna hjälpa mig med artister när jag kör fast, han har också ett stort musik intresse men kunde inte hjälpa mig med den där ”helt kasse” biten som han uttryckte det.

Men det var ju The Kids som sjöng den! 😀

8 Responses to Nostalgi

  1. Lotta skriver:

    med den kroppen kan jag oxå gilla den låten

  2. Lotta skriver:

    de e bara för han lider av finn sjukan just nu men de går över

  3. Lotta skriver:

    kolla på hans kind så fattar du vad jag menade med finn(e) johans alltså

    • Inger Nilsson skriver:

      Jag förstod att det var den du tänkte på, men The Kids är från Norge så dom är ju inga finnar! *s*
      Är du ledig från skolan i dag?

  4. boppan skriver:

    Ha ha ha det händer ofta för mig. Vaknar av en konstig låt i huvudet som hänger med mig hela dagen. ALDRIG någon bra låt – Å NEJ! Eller vad säger du om Radiotjänsts reklamdänga :”Tack för att du betaalat din tv-licens. Ryys hela dagen Suck! Och förra veckan var det ”Den som äter palstenackor… ” ur Klas Klättermus!!!! Jag som hatar palsternackor. SÅ varför fastnar ingen favoritlåt av Springsteen i skallen ist.???? Vill du hälsa på i min lilla blogg Inger? ISF:
    boppan.wordpress.com (Lena 52 undersköterska i Höör)

    • Inger Nilsson skriver:

      Hej Lena!
      Vad roligt att möta någon som lider av samma ”åkomma” som jag! Jag brukar också få helt galna melodier i huvudet, vilket det här inlägget också visar på.
      Jag blev jätte glad för länken till din blogg, är inte så lätt att hitta bloggar på wordpress dom gör ju bara reklam för de populäraste bloggarna. Men jag är intresserad av att läsa mer än de populäraste ju! 😀

Lämna en kommentar